Återkomsten!

På mångas begäran tänkte jag att jag skulle skriva ett nytt blogginlägg. Fler än en räknar jag som många. Några frågor på det?

Riktigt vad jag ska skriva om vet jag inte. Inte så att det inte har hänt en massa i mitt liv sedan sist men sånt får alla höra skvallervägen ändå så det behöver jag inte skriva om.


Får beta av mina favoritämnen allt eftersom:


#1 Min son
fyller snart 11 år och jag är än mer tacksam än tidigare för att jag får ha honom i mitt liv. I höstas, då han i över två månader hade feber, magrade och var allmänt sjuklig utan att läkarkåren hittade någon orsak, var det många fasansfulla tankar som huserade i min hjärna. Att leva i ovissheten om vad som var felande med mitt älskade barn var emellanåt förlamande och inget annat kändes överhuvudtaget värt att bry sig om.


Det var en fruktansvärt jobbig tid men den gjorde att vi fick en än mer nära och öppen relation. Vi pratade väldigt mycket under den här tiden, om viktiga saker som adoptionen, hans biologiska familj, att komma i puberteten, liv, död…ja, allt mellan himmel och jord. Vi kämpade med läxor mellan febertopparna, spelade spel, tittade på film och lyxade med mat och gotta för att den lilla kroppen i alla fall skulle få någon form av näring i sig.


Jag kommer aldrig glömma hur skör och sårbar min lille prins såg ut när han låg på uppvaket efter operationen eller hur mycket vi skrattade åt honom när han vaknat, vimsig och drogpåverkad av narkosen, och pratade om favoritsköterskan:
”Hon har de tre S’en; Schnäll, schnygg och sexshig!”



Nu, fyra månader senare, är sonen helt frisk men när det kör ihop sig på jobbet, i relationerna eller livet sådär allmänt jäklas med mig så finns ofta tanken där:


”Allt det där spelar ingen roll, huvudsaken är att mitt barn är friskt!”



Nästa favoritämne får bli…dans…eller någon av mina fantastiska vänner…eller fotografering…den som läser får helt enkelt se!


Tack för att du tittade in, tog dig tid att läsa. Välkommen tillbaka!


Kommentarer
Postat av: Tomas

Då torde nästa blogginlägg komma i Januari 2014, med denna tidsintervall :)

2012-02-21 @ 21:46:56
Postat av: Ewis

Tyst med dig, Tomas! Du vet väl att man ska uppmuntra och berömma! :-)

2012-02-21 @ 21:50:19
Postat av: Mikael

Fint skrivet!

2012-02-21 @ 23:51:16
Postat av: Ewis

Tack Mikael, nu blev jag sugen på att skriva ett inlägg till! Kanske det blir en saga om Big Bang och isbjörnar...

2012-02-22 @ 07:30:04
Postat av: Suris

SOM jag väntat!!!

2012-03-24 @ 16:23:53
Postat av: Maria Nyckelpiga

Kul att du är tillbaka och skönt att din son piggat på sig!

2012-05-14 @ 13:26:20
URL: http://mizty.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0