Man känner sina löss på gången...

Här kommer ett blogginlägg på begäran:

Häromdagen blev det ingen lunch och middagen drog ut på tiden så sonen började kinka. Jag talade om att han kunde göra sig en macka för att stilla den värsta hungern och sedan fortsatte jag med alla inbillade "måsten".

Efter ett tag står jag i hallen och svär över att spegelskjutdörren inte går att stänga igen, drar hårt i den gång på gång i tron att det blockerande föremålet på något sätt ska flytta på sig så att skjutdörren går att dra igen. Efter några ramsor upptäcker jag att det rör sig om en väska som inte på något vis tänkt flytta på sig från den krok som min son prydligt hängt upp den på. Jag svär då ännu mer och hivar iväg den och stänger skjutdörren med en smäll (Jo, då! JAG KAN stänga en skjutdörr med en smäll!)

Efter det går jag in i köket för att ta itu med nästa "måstepunkt". Från sonen kommer då den här obetalbara kommentaren:

"Det låter som om det är någon fler som behöver äta något nu!"

Kommentarer
Postat av: Maria

Haha det där var klockrent!:)

2010-02-24 @ 22:57:21
URL: http://mizty.blogg.se/
Postat av: Katta

Barn är många gånger mycket klokare än vi vuxna! =) Underbart!

Trevlig helg!

Kram

2010-02-27 @ 10:42:47
URL: http://kattasplejs.bloggsida.se
Postat av: Maria

Just nu lutar det åt att bli kvar kring Umeå så på lördag ska vi på visning i Röbäck, riktigt spännande:)

2010-03-02 @ 16:30:20
URL: http://mizty.blogg.se/
Postat av: Daniel

Härlig kommentar av Oskar! :)



"Vara sann i sitt tal" är en bra tumregel. Härligt att våra barn fortsätter påminna oss genom att vara mer ärliga än oss vuxna.=)

2010-03-17 @ 21:21:31
Postat av: Maria

Tack, lite omväxling förnöjer:) Aha...men det kan man ju få lite hjälp med om man vill... Jag är ju absolut inget proffs som vissa andra men tycker det är kul att pyssla lite och lära sig nya knep. Har du någon aning om vad du skulle vilja ha för utseende?

2010-03-22 @ 22:09:33
URL: http://mizty.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0