Mina hemliga vänner

Några av mina vänner har jag skrivit om tidigare och nu har turen kommit till två av mina Internetvänner. Dessa två vänner känner ingen i min närhet till trots att jag räknar dem som två av mina närmsta vänner. Så nu plockar jag fram dem ur skuggan:

 

Den förste känner jag sen 4,5 år tillbaka. Honom har jag faktiskt träffat ett par gånger IRL men trots att det bara hänt ett fåtal gånger har vi utvecklat en stor vänskap, en tillit och öppenhet jag inte har med någon annan. Kanske just på grund av att vi inte har med varandras ”verkliga” liv att göra. Av den anledningen tror jag att vi har lättare att vara 100% ärliga mot varandra. Vi dömer aldrig varandras misstag och dumheter utan finns bara där och lyssnar. Ibland ger vi varandra uppmuntrande råd eller tröstande ord. Men det är framförallt lyssnandet som är det viktiga. Han är den jag kan vräka ur mig all skit jag går omkring och bär på men är även den förste jag berättar mina hemligheter för. Antemannen, hur många tusentals kronor har jag inte sparat när jag sluppit anlita en hjärnskrynklare tack vare din vänskap? Tack, kära du! Vänner för alltid!

 

Den andre vännen började som en nätflört. Men eftersom han längtade efter att träffa någon att bygga bo och skaffa familj med i sin hemstad bestämde vi att det var dumt att starta något som var dödsdömt från början i och med att jag är ”oflyttbar” och till på köpet infertil. Av den anledningen har vi aldrig träffats. Vi har nog båda känt att det skulle ha kunnat säga ett ordentligt KLICK om vi setts. Fast jeezez, vad nyfiken jag varit (och fortfarande är) på denna kille! En riktig svärmorsdröm! Gullig, omtänksam, barnkär (bebisknarkare), rolig och intelligent. Trots beslutet om att inte dejta kunde vi inte låta bli att lära känna varandra över nätet och telefonen. Istället för en kärleksrelation blev det istället en varm och go’ vänskap. Vi har tröstat varandra när vi sörjt misslyckade kärleksrelationer och när vi misströstat i vår ensamhet. Nu är han stadgad, boet är byggt och nu hoppas jag att hans största önskan blir uppfylld så fort han och hans käresta känner sig redo. Blir det en dotter han får förutsätter jag att hon får namnet Eva-Linda…

Önskar dig all lycka, M och jag hoppas vi fortsätter vara vänner!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0