Att dansa eller inte dansa...det är en ekonomisk fråga

Bara tre dagar till maran och jag längtas knappt...känns konstigt.

Kanske har det att göra med att min ekonomi är tungt belastad just nu:

Pellets nyligen levererat, 2250 kr.
Oskar fick nya kläder i helgen, 800 kr.
Bilbatteriet måste bytas, ca 700-1000 kr.
Bilen står just nu på Verkstan för byte av drivknut och damasker, ca 3000 kr.
Det luktar bränt ur tvättmaskinen, kostnad ? tusen. (Hoppas, hoppas min bonuspappa kan fixa den gratis!)
Nästa helg har jag tid hos en homeopat i Mora, ca 1500 kr + 500 kr i bensinkostnader.

Pga detta känns det inte helt rätt att "slösa" pengar på en danshelg bara för mitt höga nöjes skull.
Samtidigt blir det ju inte ett "högt nöje" om jag känner så här.
Måste ta och bearbeta mig själv för marorna är sååå underbara!
Vet att jag får kul bara jag kommer dit.

...om jag så ska måsta gå till Övik och sälja min själ för att ha råd att komma in!

P.S. Alla tips om sätt att tjäna pengar snabbt å lätt mottages tacksamt! :-P




Kommentarer
Postat av: sockan och sickan

Även här mottages tipsen gärna. Denna månad har varit katastrofaaal! Om det inte bröt mot alla svenska skrivregler hade jag lagt till minst tio a:n. ;-)

2009-09-08 @ 21:25:21
Postat av: Cecilia W

Sälj lite prylar på Blocket, finns alltid något man själv inte vill ha, men som andra vill ha. :)

2009-09-08 @ 21:46:29
Postat av: Ewis

Cilla, sälja MINA grejor? Är du inte klok! Skratt! Skämt å sido, är otroligt dålig på att spara grejor och är så fattig att jag bara köper sånt som är nödvändigt, bara sånt jag VERKLIGEN vill ha. Men jag ska rota runt lite...kanske har jag lite barnkläder nån kan tänka sig att ge en hundring för...

Sursocka, synd att du inte bor Over there, då hade du kunnat stämt NCC och blivit kopiöst rik!

2009-09-10 @ 07:34:16
Postat av: Maria

Tack så mycket:)

Tror inte det blir någon mara denna gång. Hade inte så roligt i februari så därför känner jag mig inte alls taggad denna gång. Tror jag ska ta en myshelg i sommarstugan istället! Däremot var jag på en underbar dans i Baggböle igår, säsongsavslutning med Blender:)

2009-09-10 @ 12:27:30
URL: http://mizty.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0