Vecka 21

Nu när vi rullat in i vecka 22 gör jag en liten tillbakablick på veckan som gått.

Redan lördagen vecka 20 vaknade jag med ont i halsen, värk i kroppen och feber. Halsontet gick över i bihålevärk och kopiös snorproduktion. Ni vet, så att man gör av med ett paket pappersnäsdukar på en timme. Urk, fy och blä! Kurerade mig echinacea, fyra sorters homeopatmediciner, c-vitamin i form av citroner och kiwis, vatten och vila, sömn och åter vila.
Kände mig fortfarande hängig men något piggare på  tisdagkväll. Bestämde mig dock för att vara sjukskriven en dag till och tur var väl det för på onsdagen kapsejsade magen och jag tillbringade dagen med att studera toalettens fyra väggar samt dricka Proviva. Innan dagen var slut hade jag dock lyckats behålla lite mosad banan och några deciliter blåbär.

På torsdagen var jag tillbaka till livet igen! Det bästa med att vara sjuk är att man känner sig så otroligt pigg och energifylld när man äntligen blivit frisk igen. Kände mig faktiskt så pass pigg på torsdagkväll att jag kunde följa min plan och dansa ut vintersäsongen på Aveny till Expanders. De rockade och busade på som vanligt på scenen men tyvärr svek publiken och vi var endast ett trettiotal som dansade den kvällen. Som tur var hade jag min privata danskavaljer med så jag fick massor av härliga danser trots allt!

På fredagkväll blev det sommardanspremiär på Älvstagården i Jättendal. Här rådde det motsatta förhållandet till Avenykvällen. MASSOR av dansare hade denna kväll krängt på sig danspjuxen med tanken att dansa in sommaren just denna kväll och på denna dansbana. Kul men oerhört trångt! Å varmt! Precis som det ska vara på sommardanser.

Lördagen och söndagen gick i latmaskens tecken...skönt, skönt! Å nu är det bara 24 dagar till semester!

Kommentarer
Postat av: Daniel W

Gissa om jag blev glad då DU dök upp på Aveny. Allt blev positivare då. Fick t.o.m. tag på två till som var i din dans-klass. Ha de gott.

2009-05-25 @ 20:59:45
Postat av: Ewis

Vad kul att jag kunde förgylla din danskväll. La dock märke till att du gav upp tidigt. Jag och Anders var ju sena så vi blev kvar "to the bitter end". Måste ju få en snackstund med grabbarna i Expanders oxå. De ger alltid allt på scenen oavsett publikantalet.

Hoppas vi får några danser i sommar på Ärsta oxå! :-)

2009-05-26 @ 14:54:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0