"Kli-i-gommen-säsongen" är här!

Idag lyser åter solen över Bollstabruk efter två dagars mulet och grått väder. Underbart med sol och värme! Men för en pollenallergiker är de regniga dagarna ett ganska skönt inslag. De dagarna virvlar inte de illvilliga pollenkornen omkring lika ilsket som de gör under go-väders-dagarna och mina stackars ögon och min näsa får vila lite. Brukar börja inta min allergimedicin en månad innan det värsta bryter ut och har så gjort även i år. Tyvärr har medicinen en del tråkiga biverkningar: jag blir jättetrött och jag blir torr som Saharaöknen i munnen.

Häromdagen berättade en kollega att hennes allergiske bror börjat dricka björksav och att det förbättrat hans pollenallergi drastiskt. Sökte info om detta på nätet och hittade denna sida:

http://www.cybis.se/craft/birch/indexs.php

Värt att prova! Har tagit kontakt med Hola Frukt och Grönt som tydligen ska sälja björksav i detta syfte. Ska bli spännande att se hur det fungerar!



Vackert men ack så besvärligt!

Kommentarer
Postat av: sursocka

Men vad spännande! Berätta sedan hur det gått! Kan det ha varit ett tips från C? (om hon nu är kvar) Fråga henne isf åt mig en sak är du snäll. HUR det egentligen gick med hennes styvsons och hans sambos barn? Har funderat på det och undrar hur det gick... Och hälsa. Såklart.

2009-05-07 @ 15:09:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0