Den som söker den letar...

...skrev en av mina bloggläsare som kommentar på en av mina tidigare bloggar.

Ett uttryck som kan sammanfatta mitt senaste dygn:


Efter att länge varit utan headset till min mobil fick jag äntligen tummen ur i lördags och köpte ett nytt på Clas i Sjön. På onsdag kväll använde jag det när jag surrade bort några timmar i tv-soffan (läs "prata-i-telefon-soffan") varefter jag somnade. Vaknade i soffan ett par timmar senare, masade mig upp till sängen och innan jag somnade om ställde jag telefonen på väckning. Trött som tusan vaknade jag på torsdag morgon, lite stressad inför den kommande dagens danskurs med åk 9. Strax  innan jag skulle gå till jobbet upptäcker jag att headsetet är borta. Tokletade ett par minuter innan jag konstaterade att jag åtminstone visste att det måste finnas någonstans i huset och sedan rusade jag på jobbet utan lurarna.


Väl hemma igen gjorde jag en helgstädning och passade då på att leta det försvunna headsetet. Först på tänkbara ställen:

-bord, hyllor, lådor, skåp

-väskor

-fickor

-under möbler, bakom kuddar


Sedan på mindre tänkbara ställen:

-soppåsarna

-tvättkorgarna

-necessären, resväskan


Till sist på helt otänkbara ställen:

-kylskåpet, frysen

-inne i örngotten på kuddarna i sängen, under bäddmadrassen

-bakom toaletten, under badkaret


Dessutom attackerade jag min son med frågor som:

-Har du sett mitt headset?

-Säkert att du inte sett det?

-Har du lekt med mitt headset?

-Säkert att du inte råkat gömma mitt headset?


-NEJ!!! Blev svaret varje gång. De sista gångerna jag började fråga skrek han NEJ innan jag ens hunnit ställa frågan till punkt.


Gav till slut upp och gick och la mig med en gnagande känsla. Samtidigt skrattade jag lite för mig själv och tänkte att det skulle bli intressant att se var det förlorade föremålet dök upp.


Idag, fredag morgon, skulle jag tömma ryggsäcken jag haft med mig på danskursen under torsdag eftermiddag. I den låg några cd-skivor, en t-shirt och mina träningsbyxor som jag alltså använt dagen före. OVANPÅ alltihopa låg headsetet! Hur i ...all världens dagar... har detta gått till?


Å ja, jag har frågat sonen en gång till om inte han lagt dit det men då blev han riktigt arg på mig...
Sök och du skall finna!


Kommentarer
Postat av: emma

SV: Så du tigger om en dans med mig menar du? :D

2009-05-15 @ 13:58:00
URL: http://ljudio.blogg.se/
Postat av: emma

SV: Haha, ja det är ju verkligen svåra steg man har som kille :)

2009-05-15 @ 14:04:08
URL: http://ljudio.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0