Åtta fantastiska år



Igår var det exakt åtta år sedan jag blev mamma.
Men Oskar är ju född i mars? Jo, men han är adopterad och den 28 maj 2001 var dagen då han lades i min famn och jag blev mamma till världens sötaste baby. Idag är han en "storkille" som kan nästan allt; cykla, läsa, skriva, räkna, ringa sina kompisar själv, porrsurfa...ja, du läste rätt! En kompis hade häromdagen tipsat Oskar om att googla ordet "tjejer" och du kan ju själv föreställa dig vilka slags sidor som kom upp i den sökningen. Oskar och jag pratade lite om saken då jag upptäckte tilltaget och jag ställde frågan om han sett något han funderade över eller tyckte var konstigt. Mmm, det var en sak...de ÅT på varandra?! Tror jag lyckades hålla mig för skratt när jag lite haltande förklarade vad det rörde sig om. Tur att jag inte har svårt för att prata om sex och att jag har lite vana av att göra det med barn från den sex- och samlevnadsundervisning jag bedrivit under mina år som lärare.

Vi firade åttaårsdagen med att äta glass och titta i fotoalbumet med bilderna från Oskars tid i Sydafrika, vår gemensamma vistelse där och den första dagen hemma samt hans babyalbum. Jag berättade om hur jag och Krister (Oskars pappa) tyckte att det var att få bli hans föräldrar och vad vi gjorde första dagen tillsammans. Bl a berättade jag om hur vi nästan slogs om att få mata och byta blöjor...åtminstone matstunderna var ljuvliga tillfällen då vi satt helt hänförda och beundrade underverket vi blivit föräldrar till. Ett starkt minne är när Krister ligger på sängen i vårt hotellrum, Oskar har somnat för första gången tillsammans med oss och ligger på sin pappas bröst. Då ser jag hur lyckotårar rinner nerför Kristers kinder. När jag berättade detta för Oskar igår blev han så rörd att han också började gråta!

Tack, Oskar, för att att jag får vara din mamma! Jag älskar dig mer än något annat här i världen!

Kommentarer
Postat av: Magnus

Väldigt fint skrivet.

2009-05-29 @ 13:54:59
Postat av: Ida.

Fint skrivit (:



Och det där med porrsurfa, det börjas i tid bland dagens "ungdomar" ;)

2009-05-29 @ 14:37:57
Postat av: Ewis

Magnus: Tack! :-)



Ida: Annat är det med er skötsamma "äldre" ungdomar... Hi Hi!

2009-05-29 @ 15:35:38
Postat av: Maria J

Gud vad fint du skriver! :)

2009-05-30 @ 07:53:08
URL: http://www.freewebs.com/dumstupid
Postat av: Ida.

svar: Dans är underbat. Dock kan jag inte alls dansa, tragiskt nog. Men jag antar att det är dax för mig att lära mig. För om ett år ör det ju faktitk min/våran tur att gå på bal och allt :D

Sen som du sa, man träffar en massavis med nya kompisar genom att dansa!

2009-06-03 @ 13:06:12
Postat av: Maria

Vad fint du skrivit om din son! Det går inte att ta miste på kärleken:)

2009-06-03 @ 19:54:30
URL: http://mizty.blogg.se/
Postat av: Melissa

Din son är bara sååå fin och en härligt karaktär också! Jag var själv adopterad när jag var 5 är gammal av min styvpappa. Så underbart hur du är ärlig och orädd att ta upp "jobbiga" ämne. Jag fick en mildare hjärtinfärkt av när mina söner diskuterade "könsmogenhet" med varann under Alfapet! Man försöker att återhämta sig men det är inte lätt!



Kudos till dig!



Mel

2009-11-04 @ 22:30:47
URL: http://melissawilliams.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0