Fortsättningen på bloggen ”Om jag var superduperrik/Mina vänner"

Denna gång handlar det om några av de vänner jag hittat som vuxen.


Carina N:

Min "tisdagsvän". Varje vecka när hon lämnat den äldsta av döttrarna på miniorerna kommer hon över och dricker en balja kaffe och skvallrar med mig. Carina och hennes man Peter flyttade upp hit från Rånäs för fem år sedan. Deras två äldsta döttrar är jämngamla med min Oskar och minstingen är 5 år. Carina har kronisk värk efter en olycka men är ändå en av de mest positiva och glada människor jag känner. Alltid nära till ett asgarv!

Om jag var superduperrik skulle jag låta bygga en enplansvilla och köpa en torktumlare till Carina!


Carina W:

Min dansvän som jag blev kompis med genom andra kompisar. Denna kvinna kan allt! Hon har renoverat två hus, hon svetsar, smider och syr, klipper hår, är utbildad trädgårdsmästare och som topp på det är hon dansant! Hon är dessutom lång och ståtlig med ett underbart vackert hår och välvårdade naglar. Tidsoptimist och har alltid massor av projekt på gång. Enda felet på denna tjej är att hon inte själv förstår vilken fantastisk människa hon är!

Om jag var superduperrik skulle jag betala henne rejält och låta henne designa och anlägga min trädgård!


Annika:

Min vän från lärarutbildningen som har en sångröst som jag avundas å det grövsta! Sjunger Piaf så att man får ståpäls på hela kroppen. Lyssna själva: http://www.youtube.com/watch?v=YfwNpOr8Plk

Konstnärligt lagd är denna tjej på många plan med välutvecklat sinne för skönhet och hur man gör det hemtrevligt.

Om jag var superduperrik skulle jag bjuda henne på en resa till något spännande land.


Erik:

En dejt för tre år sedan som ledde till att jag fick en kompis här i Bollsta. Jag lurade in honom i dansens värld och han lärde mig sota min pelletspanna. Aldrig har jag haft så roligt som när jag försökte lära Erik dansa "hoppsa-steg" när han gick gammeldanskurs. Tänk er en karl på 1.92 cm som skuttar omkring i sin lilla hall utan nån som helst koordination. Skrattade så att tårarna sprutade och tills jag vred mig i skrattkramper på golvet. Det här är en kille som törs bjuda på sig själv! Tyvärr jobbar han skift och måste titta på alla hockeymatcher på tv så vi har sällan tid att umgås.

Om jag var superduperrik skulle jag betala den utbildning som Erik måste gå nu när han blir arbetslös i höst.


Kommentarer
Postat av: tomas

har du verkligen så där många vänner ?

...eller är det bara skryt ? :)

2009-03-25 @ 18:14:18
Postat av: Ewis

Visst är det fantastiskt!

Tyvärr hinner jag ju inte umgås så mycket med varje vän som jag skulle vilja. Tur att det finns datorer och telefoner iaf!

Å ändå finns det så många fler människor jag skulle vilja berätta om i min blogg...dig bl a... :-)

2009-03-26 @ 08:08:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0