Föräldraångest

För det mesta är det helt underbart att vara förälder men ibland blir det så fel, så fel och då kväver nästan det dåliga samvetet mig. Strax innan sonen skulle åka iväg på fjällsemester med sin far fick Oskar ett vansinnesutbrott pga en skitsak. Jag försökte hålla mig lugn vilket ledde till ännu större frustration hos sonen som i ilskan slängde iväg en pall. Då fick rann sinnet även på mig och grälet var i full gång.

Så här i efterhand är det så lätt att se vad jag gjorde fel, vad jag borde gjort och varför det blev som det blev. Varför kan man inte ha den insikten redan när det händer? Känner mig så misslyckad just nu och ledsen för att vi avslutade vår lediga vecka på detta tråkiga sätt. Som tur var hann vi lugna oss båda och be om ursäkt och förlåt, säga att vi älskar varandra och kramas innan han åkte.
Men ändå...




Lätt att älska trots allt!


Kommentarer
Postat av: tomas

att du älskar ditt barn, övervinner ALLA gånger det "blir fel"...



... din son är lyckligt lottad, och du med :)

2009-03-06 @ 01:19:03
Postat av: sursocka

Vilken BUSKILLE på bilden! :-)

2009-03-06 @ 10:36:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0