* Lista över 2008 *

Så här en bit in på år 2009 hittade jag denna lista att fylla i. Kan ju vara kul att sammanfatta föregående år, tänkte jag...



Gjorde du något 2008 som du aldrig gjort förut?

Ja, jag besökte Urkult. Det var helt fantastiskt och kommer att bli en tradition i framtiden!



Höll du några av dina nyårslöften?

Kom inte ihåg att jag avgav några löften...möjligtvis det första jag sa på morgonen den 1:a januari... "jag ska aaaaaaldrig dricka mig så full igen".... Det löftet höll jag åtminstone under 2008. *skratt*


Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Ja, flera av dem. Erik i Östersund fick en Selmer (Vilket underbart namn!), Maria fick Molly, sitt fjärde barn och min exman fick en son, Edwin, med sin sambo Anne. Så Oskar blev storebror!


Dog någon som stod dig nära?
Nej, detta år var jag förskonad.


Vilka länder besökte du?
Hmm...Fantasia...


Är det något du saknar år 2008 som du vill ha år 2009?
Fler sommardanser!


Vilket datum från år 2008 kommer du alltid att minnas?
Fredagen den 14 mars. Då köpte jag och flyttade in i mitt hus. Det första vi gjorde var att ställa till med 7-års kalas för Oskar. Vi bar in köksbordet och stolarna sen beställde vi pizza och åt glass. Tyvärr blev det ingen inflyttningsfest pga att ingen hade tid att komma... *fortfarande ledsen*


Vad var din största framgång 2008?
Det var nog att flera av mina elever som jag har stödundervisning i engelska och svenska nådde betyget Godkänt. Så otroligt roligt!


Största misstaget?

Många men jag lärde mig massor av allihopa.


Har du varit sjuk eller skadat dig?

Ja, på midsommaraftonen hade jag njurbäckeninflammation. Men annars har jag varit väldigt frisk, jag var inte ens förkyld en enda gång under höstterminen. Däremot hade jag lite problem med migränen några gånger och mot slutet av året blev stressen för stor och jag fick magkatarr. Men den börjar bli bättre nu!


Bästa köpet?
Mitt hus...å så Wii-spelet! *skratt*


Vad spenderade du mest pengar på?
Mitt hus och grejor som behövdes när jag flyttade in, Dans och upplevelser med min son.


Gjorde någonting dig riktigt glad?
Ja, varje gång min son sa: "Jag älskar dig, mamma!"





Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2008?

"Curly Sue" med Takida och "Release me" med Duffy.
 
Var du gladare eller ledsnare 2008 jämfört med tidigare år?
Gladare. Det känns som om jag för varje år blir gladare och mer positiv, tacksam över allt fantastiskt som livet har att erbjuda om man bara är öppen för det.


Vad önskar du att du gjort mer?
Dansat. Läst för Oskar. Träffat vänner.


Vad önskar du att du gjort mindre?
Ätit godis.


Hur tillbringade du julen?
Med min familj, mamma, Lennarth (mammas man), bror och Oskar.  


Favoritprogram på TV 2008?
Let's dance och Dansbandskampen.


Bästa boken du läste 2008?
Serien "Berlinerpopplarna" av Anne B. Ragde

Helt underbar trilogi om en norsk familj i tre generationer. Grät nästan när jag läst ut sista boken och jag insåg att jag inte skulle få veta hur det gick för dessa personer i fortsättningen.


Största musikaliska upptäckten?
Duffy. Maja Gullstrand. Urkult-festivalen.

Lyssna på Maja: http://www.youtube.com/watch?v=TxRc8O-ARWY

Något du önskade dig och fick när du fyllde år?

Kommer bara ihåg att jag fick massor av presenter och att jag tyckte det var härligt å pinsamt på samma gång.
 
Något du önskade dig men inte fick?

Nä, inte vad jag kommer ihåg...
 
Vad gjorde du på din födelsedag 2008?
Firade med släkt å vänner, hemma hos mig. Inget märkvärdigt.


Hur skulle du beskriva din stil år 2008?

Avslappnad och enkel.

Vilken kändis var du mest sugen på?

2008 vet jag inte men i år kommer svaret att bli enkelt: George Scott, fd boxaren, som tävlar i Let's dance! Hoppas han blir kvar länge i tävlingen. *mums*





Vad fick dig att må bra?

Dansen, vännerna och sonen Oskar.


Kommentarer
Postat av: sursocka

Näeee... inte George Scott väl? Där är vi icket överens! :-)

2009-01-12 @ 16:15:24
URL: http://sursocka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0