Dansblogg...igen...

Nu suckar de flesta och slutar läsa. "Men herregud, har människan inget annat i huvet?"


Jo, massor men dansen betyder så otroligt mycket för mig. Den ger mig MOTION. Ingen annan motionsform som jag hittills provat har får mig att ge järnet i 4-8 timmar på en kväll! Alla andra sporter måste jag slääääpa mig till..."ja, ja, jag måste väl träna då..."

Till dans skuttar jag alltid iväg med glädje, hur jobbig en dag än varit.

Om en dag varit just så där tråkig, jobbig, trist som en del dagar är så kan en danskväll tända livsgnistan igen. Alltså, dansen ger mig GLÄDJE. Kan man bli annat än glad när man går kommer in i danslokalen och någon kastar sig över en och glatt ropar: "Åh, är du här! Då måste vi dansa!" När man under första varvet på dansgolvet får glada leenden, nickar, kanske en vink från någon dansvän eller från någon av bandmedlemmarna. När man efter en dans med någon riktig dansstjärna får en komplimang: "Åh, vad du dansar bra! Det här måste vi göra om!" Snacka om att boosta SJÄLVFÖRTROENDET! Å alla dessa VÄNNER man får inom dansvärlden! I början mest killar eftersom det är dem man dansar med men eftersom tiden går lär man känna en massa goa tjejer också. Kompisar och flickvänner till killarna man dansar med, samåkningspartners eller någon som man börjat snacka med på http://www.dansmaffian.se/. Jo, för självklart finns det en egen sajt för oss danstokar! Här diskuteras danser, skor, låtar och allt möjligt annat som har med dans att göra.


Jag inser nu att jag har sjunkit ner till armhålorna i dansträsket. Här är några av bevisen:


  • Jag har dansat i snart 20 år.
  • Jag går och ler i flera dagar efter en lyckad danskväll.
  • Jag längtar till dansmaran i Övik lika mycket, om inte mer, som jag gjorde efter julafton när jag var liten.
  • Jag stör mig inte ett dugg på att, dyngsur av svett, trycka mig intill en annan svettdrypande varelse i 8 minuter.
    Jag tycker att det är helt normalt att gå fram till scenen efter en danskväll, krama bandmedlemmarna och tacka för kvällen.
  • Jag tillhör nu den grupp av dansare som "gnussar" ibland till de riktigt lugna låtarna. Trots att jag bara för ett år sedan tyckte det såg lite VÄL intimt ut. Vad gör då gnussare? Jo, vi dansar en väldigt nära foxtrot med panna mot panna. När man rör sig åt höger vrider dansparet huvudena åt det hållet och sen när man dansar åt vänster vänder man ansiktet ditåt. När jag dansar gnuss har jag helst vänstra handen runt killens hals och högra handen på killens höft och han lägger då sin vänstra hand ovanpå den jag har på hans höft och för sedan mig med hela kroppen i dansen. Detta ger en väldigt intim och sensuell dans. Mysigt, mysigt... Sett tryckt på en t-shirt: "Gnuss får Lambada att framstå som bollibompa!"                                                                                 Läs mer om gnussandet här: http://www.norran.se/noje/article200404.ece
  • Jag anser inte att jag behöver någon pojkvän i mitt liv längre...dansen ger mig den närhet och kroppskontakt jag behöver. Nja, riktigt så långt ner i dansträsket har jag inte sjunkit riktigt än. Skratt! Men jag har insett att jag nog måste hitta någon som också dansar eller som har en stor portion tålamod med mitt stora dansintresse... För ingen kan få mig att ge upp detta underbara intresse!



"Brorsan" å jag!


Kommentarer
Postat av: tomas

"jag behöver ingen pojkvän längre" ...tokskrattar



... du e kul du Ewis......



.... jag behöver inte heller nån pojkvän ;) (tihi)



..... ja ja flickvän då ...., men det sägs ska vara så roligt det där med sex ....?? ... har jag hört



(tomas ler igen)



Undrar om inte särboförhållanden är det totalt sett,bäst fungerande förhållandeformen, i informatinssamhället Sverige....



ps ny blogg hos mig



2009-02-04 @ 12:40:32
URL: http://www.luddeskamera.se
Postat av: Ida

Ja, en hel del saker som händer nu (:

Ja, inna man gått ut Nian kankse du har blivit bjuden på middag (; vem vet , jag antar att tiden får vissa det!

Japp, allt går, med vissa saker ta bara lite längre tid. (:

2009-02-04 @ 20:57:19
URL: http://idadjupenstrom.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0