Studiebesök i grannstaden

I morse vaknade jag med en känsla av att jag borde gjort nått som jag inte gjorde igår. Lullade ju omkring i migrändimma igår så det kändes som en ganska befogad känsla. Mycket riktigt, det visade sig att jag glömt att checka med mina arbetskompisar vilken tid vi skulle åka på vårt inplanerade studiebesök på Körningsskolan i Härnösand. Stressade lite mer än vanligt för att komma till skolan till klockan halv åtta istället för strax före åtta som jag brukar. Väl där kommer jag på att ingen av de kollegor jag skulle åka med bor i Bollstabruk utan åker naturligtvis från Kramfors där vi skulle hyra minibuss. HJÄLP! Tänk om det var halv åtta från Kramfors vi skulle åka! Kastade mig på telefonen och fick lugnande besked om att det var avfärd först klockan halv nio. Puh! 

Irriterat mumlande vandrade jag hemåt igen...så klantigt att missa en timmes sovmorgon! Som tur var blev dagen lyckad trots detta lilla hjärnsläpp. Vi blev mycket väl bemötta av Körningsskolans personal som berättade om hur deras arbetslagsarbete fungerade. Helt plötsligt kändes det som att det skulle vara lätt som en plätt att bilda liknande arbetslag på vår skola. Så kanske går den drömmen i uppfyllelse under nästa läsår!

Efter det givande besöket åt vi en thailändsk buffé som var jättegod och hann springa in på en outletbutik så att jag hann korpa åt mig ett par nya överdragsbyxor för 100 kronor. Det lär prassla ordentligt om mig när jag promenerar i dem i vinterkylan. Men vaddå?! Det var ju billigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0