* * * Migrän * * *

Vaknade arla denna morgon av ett bombanfall som skulle fått Al Qaida att bli gröna av avund. Bombningarnas mål var min arma hjärna. Migrän, troligen utlöst av för dåligt vätskeintag, stress och för få timmar av sömn de senaste nätterna. Tog snabbt några tabletter och ställde om klockan. Sov ett par timmar till och ringde sedan och sjukanmälde mig de första två lektionerna. När jag fått sova till klockan halv nio hade värken dämpat sig till ett något mildare åskmuller och spännbandet runt huvudet hade skruvats upp några varv. Lite groggy masade jag mig iväg till skolan och mina kära elever som förstås inte blev glada av att se mig. "Var inte du sjuk idag? Får vi inte inställt i eftermiddag nu då?" Tja, skadeglädjen ska ju vara den enda sanna glädjen! :-)

Tröstar mig även med en bild från mitt paradis här på jorden: Skuleskogens nationalpark!

Tröstar mig denna eländiga dag med en bild från mitt smultronställe nummer ett här i världen: Skuleskogens nationalpark!

Kommentarer
Postat av: sursocka

ha ha, ja de vet hur man är snäll mot en sjukling de där ynglingarna. Hoppas det släpper så du slipper gå runt med huvudet inlindat i bomull hela dagen!

2008-11-26 @ 11:57:43
URL: http://sursocka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0