Löjligt besviken!

...var jag efter lördagens Dansbandskamp. Ringde MÅNGA gånger och röstade med nervöst svettiga händer på favoritbandet Zlips som framförde båda sina låtar med bravur, fick jublande beröm från juryn...men inte gick vidare....

Denna tävling hade kunnat lyfta fram de moderna dansbanden i rampljuset, tvättat bort töntstämpeln och visat vilka fantastiskt duktiga musiker och sångare/sångerskor vi har uppe på dansbandsscenerna. Istället har det blivit ett pajaseri utan like. Larz-Kristerz verkar vara ett jättehärligt partyband som säkert skulle kunna roa mången kroggäst men inte får de några seriösa dansare att knyta på sig dansskorna... Scotts må vara ett band på uppgång och de har en karismatisk sångare som får både tanter och småflickor att rodna av upphetsning men om de blundat i lördags hade nog inte ens de kunnat påstå att Svärmors-Henrik hade en chans mot Zlips' och Shake's underbara sångerskor. Scotts bleka variant av "It must have been love" går ju inte ens att jämföra med Melissas "Rehab" och Christines "Mercy".
Får trösta mig med att den 18 december kan jag dansa till Shake på Aveny och den 20 till Zlips på Hudik FH. Hoppas då få rocka loss till Zlipsarnas "Vad har du under blusen Rut?" som de lyckats para med AC/DC riff. Slå det om ni kan Larz-Kristerz!

 ...t o m Tomten grät!

Kommentarer
Postat av: sursocka

Jag har lite svårt att förstå mig på konceptet med tävlingen. jag menar... Hur ska något nytt band någonsin kunna "slå ut" de gamla redan i tv-rutan etablerade banden? De får nog göra om reglerna till nästa omgång för jag fattar inte riktigt...

2008-12-08 @ 17:57:45
URL: http://sursocka.blogg.se/
Postat av: Ewis

Precis min å förmodligen de flesta andras åsikt. Dessutom är det nog många band som avstått att ställa upp i tävlingen pga av detta. För det innebär ju att de inte kan planera och boka sin turné. De vet ju inte hur många lördagar som går bort. Istället för att bara behöva lämna två lördagar öppna, en för deltävlingen och en för finalen. Outgrundliga är SVT's vägar...

2008-12-09 @ 09:59:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0