Guldklimpar i vardagen

Tänk vad enkla saker kan göra en glad!
Bjöd idag en av mina elevgrupper på fika för att de nått ett gemensamt mål. Slängde ihop en chokladbollskaka igår kväll på 20 minuter. (Chokladbollssmet nertryckt i en form med smält blockchoklad och kokosflinger ovanpå.) En av eleverna som oftast är VÄLDIGT negativ till det mesta blev helt överväldigad: "Det här var det godaste jag ätit i hela mitt liv!"
När jag lovade att det var superenkelt att göra trodde han mig nästan inte. Han såg mycket skeptisk ut när jag sa att det bara var chokladbollssmet och vanlig blockchoklad.  Att höra den killen tacka flera gånger var helt klart värt att han lektionen efter var hög som ett hus på socker! Skratt! Vad det är underbart att vara lärare!

(Nu är betygen satta som ni förstår...)

 
Bara att platta till istället för att stå å rulla....å så på med smält choklad...

Kommentarer
Postat av: sursocka

Ha ha gud vilken julstämning du måste ha spridigt med det fikat men han kan faktiskt charma en ordentligt när han har lust den killen! Och rent generellt så är eleverna väldigt tacksamma när det kommer till fika. När jag och hans mentor körde den där leken med tärningarna och inslagna mså paket förra julavslutningen var eleverna som tokiga och man riktigt ser hur det lyser i ögonen på dem. Det är så himla kul att bjuda på saker när man har att göra med sådana elever! Glöm inte all hälsa till dem!

2008-12-17 @ 17:02:34
URL: http://sursocka.blogg.se/
Postat av: sursocka

Ha ha gud vilken julstämning du måste ha spridigt med det fikat men han kan faktiskt charma en ordentligt när han har lust den killen! Och rent generellt så är eleverna väldigt tacksamma när det kommer till fika. När jag och hans mentor körde den där leken med tärningarna och inslagna mså paket förra julavslutningen var eleverna som tokiga och man riktigt ser hur det lyser i ögonen på dem. Det är så himla kul att bjuda på saker när man har att göra med sådana elever! Glöm inte all hälsa till dem!

2008-12-17 @ 17:03:27
URL: http://sursocka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0