Adventstid

Vad mysigt det var att få plocka fram adventspyntet, ljustakarna och lite röda dukar och glöggmuggar!
Julgardinerna jag hade i lägenheten passade inte riktigt i mitt hus fönster så de är upphängda lite provisoriskt till vidare. Men julstämning blev det efter att fyrverkerierna på syltsöndagen blivit uppskjutna från Babelsberg enligt tradition och första ljuset blev tänt i adventsstaken. Avnjöt på söndagkvällen glögg, vörtbröd med leverpastej och rödbetssallad. Å så naturligtvis pepparkakor med ädelost!

Idag höjdes julstämningen några snäpp till då skolan hade jultema med julpyssel, jullekar, ljusstöpning, julgodis- och pepparkaksbakande. Själv var jag stationerad på hemkunskapen och basade över pepparkaksbagarna som skötte sig utmärkt. Trots att allt flöt på bra så är jag ändå helt slut i huvudet efter en sån här dag. Ska nu släpa mig bort till Bollstahallen och simma några längder på min friskvårdstimme.

P.S. Dansen i  Härnösand var välbesökt....inte av många personer men av några få men ypperligt duktiga dansare. Kvällen blev jättetrevlig trots att "surblötvädre" drog ner humöret lite. Kvällens höjdare var att jag åkte med Carina. Vi har inte varit på samma dans sedan i somras och eftersom hon varit min allra trognaste danskompis har jag saknat henne under hösten. Måste även berömma sångerskan i Nova som tackade ja till en dans med min lille "storebror" Anders. Damen klättrade ner från scenen med den trådlösa micken i handen och sjöng två låtar medan hon dansade med honom! Tjusigt!

Kommentarer
Postat av: sursocka

Ååå det finns inget ställe som skänker sådan julstämmning som en skola med julpyssel och luciatåg. Som jag längtar tillbaka minsann. :-)

2008-12-02 @ 15:58:41
URL: http://sursocka.blogg.se/
Postat av: Annika

Ewis! Vilken flitig bloggare du har blivit, och vad bra du skriver. Du skulle definitivt platsa som krönikör på Journalen... Håller på med julrecept till tidningen idag och är helt stinn av diverse provsmakningar av smaskiga chokladkreationer, pepparkaksmaränger och lingongrädde.

Kolla in Uffes och min nya hemsida för vårt partyband Clyde p.m. (är dock under uppbyggnad) Ha en fortsatt trevlig adventstid:-) Puss & Kram!

2008-12-02 @ 19:34:04
URL: http://www.clydepm.se
Postat av: Mamma

Hur gick det hos sjukgymnasten?

2008-12-04 @ 10:11:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0